Des d’ahir a la nit l’equip d’espeleòlegs de socors de Protecció Civil de Cantàbria estan buscant tres dones espeleòlogues catalanes dins la cova de Cueto–Coventosa a la comarca d’Alto Ansón i que els càntabres consideren com la Catedral de l’Espeleologia.
La veu d’alerta la va donar un company de les tres dones d’entre 40 i 50 anys, quan va detectar que s’endarrerien en l’hora prevista de sortida de la cova.
En Cantabria estamos muy atentos al municipio de Arredondo. Allí se buscan a tres espeleólogas que debían haber salido este domingo de la cueva Cueto-Coventosa ➜ https://t.co/7yihn6gdDX pic.twitter.com/9lm3Wl77L6
— Radio 5 (@radio5_rne) July 15, 2019
Les espeleòlogues porten material adequat i coneixen la tècnica necessària per endinsar-se a la cova, però era la primera vegada que feien aquesta ruta dins la cova Cueto–Coventosa. Per l’especial dificultat que te la cova molta gent acostuma a trigar més temps del que en principi marquen els guies espeleòlegs de la zona, per això es confia que sigui un simple retard, per algun inconvenient que s’hagin trobat.
Encara que estiguem en un període normal de retard en la sortida, els serveis de Protecció Civil del Govern de Cantàbria han posat en marxa un dispositiu de rescat. El lloc de comandament s’ha instal·lat a la població propera d’Arredondo.
Us mantindrem informats.