L’Ajuntament de Barcelona, presidit per Ada Colau s’ha oblidat de la llengua catalana en els nous semàfors que s’estan instal·lant a la ciutat. Un nou model de semàfor que ens demana prémer el botó per poder passar, però tan sols ho fa en castellà “Pulse el botón“ o què ens avisa que esperem que es posi verd per passar “Espere verde“.
Plataforma per la Llengua ho ha denunciat, posant com a exemple el semàfor instal·lat a la plaça Alfonso Comín.
L’Ajuntament ha respost que no es tracta de semàfors nous, simplement es va canviar un que havia patit un accident i no van trobar el recanvi en català. També afirmen que aquesta setmana es farà en canvi.
Esperem que sigui veritat que tan sols ha estat un accident i un recanvi provisional.
@llenguacat Bona tarda. No es tracta dels nous semàfors. Es va instal·lar fa uns dies per un accident que va trencar l’anterior. Era urgent col·locar-ho per seguretat i el que fem servir habitualment no estava disponible. Aquesta setmana es col·loca el recanvi correcte. Gràcies."
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) May 20, 2020