Avui s’inicia el període de nou dies de vaga que tenen previst fer els maquinistes de Ferrocarrils de Catalunya, fins al 4 de març. L’aturada convocada pel Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris, coincidirà la setmana vinent amb la celebració del Mobile World Congress.
Entre les 5 h a 10 h, des de les 15 h a 20 h i de 23 h a 00 h hi ha previstes aturades respectant els serveis mínims fixats en un 66% en hora punta i un 33% en hora vall. La setmana vinent quan comenci el congrés del Mobile, s’augmentarà el servei a un 85% en hora punta i un 50% en hora vall.
Les reivindicacions dels convocants són la readmissió d’un treballador acomiadat i establir un pla de treball per la millora de la seguretat al servei.