Actualitat.cat

Totes les notícies en clau catalana al teu abast

Societat

Un aparador polèmic per sexista al Passeig de Gràcia de Barcelona

L’aparador de la botiga de roba Philipp Plein ha creat una veritable polèmica en aparèixer decorat amb una casa de les nines Barbie, que sembla un prostíbul, amb diferents cambres amb una nina despullada a cada una d’elles.

Que pretén el dissenyador, crear una provocació per tal d’elevar les seves vendes? La realitat és que la fotografia de l’aparador està corrent per totes les xarxes i mitjans de comunicació, encara que sigui per fer denúncia del fet, no deixa de ser una publicitat totalment gratuïta.

Estem acostumats a denunciar anuncis televisius, series, pel·lícules, etc., però ara entren en aquest món els aparadors de les grans marques.

Més enllà de comparar a les dones amb nines, l’aparador les mostra nues, envoltades de complements brillants, de luxe, el que recorda molt el món de la prostitució i algunes crítiques es pregunten si el que volen és fomentar la cultura de la violació.

https://twitter.com/lextresabogados/status/1123776678742908928

Aquesta no és la primera vegada que el dissenyador crea polèmica amb la seva peculiar forma de publicitar-se, durant els dos dies del darrer Black Friday a Itàlia va haver de retirar uns cartells publicitaris en els quals es podia veure a una dona assassinada amb el lema “matar els preus”, una ironia de molt mal gust.

Després de veure el cas de “La Manada” i que per desgràcia no és l’únic que hem conegut aquests darrers mesos, estaria bé que els publicistes i els seus clients es paressin a pensar una mica abans de llençar aquestes campanyes.