Actualitat.cat

Totes les notícies en clau catalana al teu abast

Nacional

Usuaris d’AGBAR, es queixen d’una forta pujada en el rebut de l’aigua per culpa del confinament.

Els usuaris de la Companyia Agbar, aigües de Barcelona, han vist com el rebut d’aquest mes s’ha incrementat en un 19% de mitjana que en alguns casos pot arribar fins als 100 €. Arran d’aquesta pujada s’ha creat una polèmica, ja que Agbar reconeix en privat que és una errada i en públic ho atribueix a la nova taxa de residus.

L’errada és a causa del confinament, durant aquests mesos no es van fer les lectures dels comptadors i per tant van facturar amb un consum estimat, ells parlen de “trams ficticis” i ara que han pogut fer la lectura, han facturat els m3 realment consumits durant aquests mesos.

En la factura d’ara en haver acumulat els m3 d’aquests darrers mesos a moltes cases s’ha disparat el preu, ja que va en funció del consum, el preu del m3 d’aigua va pujant amb relació a l’aigua consumida. Si s’hagués fet la lectura reial, no hauríem experimentat tant augment.

La Companyia Agbar ja ha anunciat que donarà solució a les persones que reclamin, però que no farà una revisió de totes les factures, malgrat reconèixer que és una errada d’ells, així que si experimenteu una forta pujada, afanyeu-vos a presentar la reclamació perquè us tornin els diners.

El regidor de l’Eixample, Jordi Martí Grau en un tuit diu que l’empresa no ha d’esperar que el client reclami, ha de compensar a tots els clients com més aviat millor. Ada Colau també carrega contra la companyia criticant que públicament ho atribueixin a la nova taxa de residus i en privat reconeguin el seu error, demana que no confonguin a les famílies.

Lucia Martin, regidora del districte de Sant Andreu, ens ensenya la carta que li ha enviat la Companyia Agbar com a resposta a la seva reclamació, després de veure una pujada de quasi 100 €.

Notícies relacionades:

La nova taxa de residus de Barcelona entra en vigor en plena crisi econòmica a causa de la Covid-19